Aftellen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Steff Sutmuller - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Steff Sutmuller - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Steff

Blijf op de hoogte en volg Steff

01 December 2007 | Nederland, Eindhoven

College over de mogelijkheid voor stage in het buitenland.
Stage in het buitenland: ingeschreven.
Ingeschreven en gekozen voor Suriname.
Suriname samen met Marleen werd de keuze.
De keuze schrijven in een motivatiebrief.
De motivatiebrief bespreken met mijn stagebegeleidster in een gesprek.
Gesprek met studiebegeleider.
Nog een gesprek met school.
Van school mocht ik me gaan voorbereiden.
Voorbereiden in Schoorl.
Na Schoorl ticket boeken.
Boeken voor een reis op 10 februari.
10 februari vertrekken we vanaf schiphol.
Op schiphol zullen afscheid nemen.
Afscheid nemen voor 3 maanden.
3 maanden Suriname dus kregen we prikken.
Prikken voor allerlei ziektes.
Ziektes die je liever niet wil krijgen.
Krijgen van een beurs.
Een beurs gekregen voor Suriname!!!!
Suriname, nu daar nog een woonplek voor 4.
4-persoons appartementje.
Appartementje voor mij en Marleen.
Appartementje voor Nina en Evelien.
Marleen, Nina, Evelien en Steff wordt het gezeldschap.
Het gezeldschap is er bijna klaar voor.
Klaar voor de reis na het regelen van een visum.
Een visum, verzekering en studie- financiering omzetten.
Omzetten van de knop en dan zijn we er helemaal klaar voor......

Bij elke stap komen de kriebels.
De kriebels van spanning en ongeloofelijk veel zin....

Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
Geen dag zonder te beseffen dat ik weer een dag minder hoef te wachten.

  • 01 December 2007 - 19:46

    Jetje:

    Hee Stef,

    Wat spannend zeg... ik weet precies hoe je, je voelt! Ben nu ruim 3 maanden terug van Nepal en het was een ervaring om nooit meer te vergeten!
    Geniet er van!

    Groetjes, Jetje

  • 01 December 2007 - 19:47

    Renske:

    Spannend allemaal hoor!
    Maar ook wel echt heel erg tof dat je naar Suriname gaat!
    Ik zal je berichtjes volgen.

    Groetjes Renske

  • 01 December 2007 - 19:59

    Steff:

    SORRY voor mensen die ik uit een ver verleden ken en niet zitten te wachten op een mailtje. Ik weet nog niet zo goed hoe het werkt :S
    Hij heeft het zelfs naar mensen gestuurd die ik al dacht verwijderd te hebben. Ga het meteen uitzoeken ;)

  • 01 December 2007 - 20:19

    Lien:

    Hihi spannend hoor, leuk hoe je het geschreven hebt. Echt super ik wil ook mee haha :P

    Kuss Lien(caroline)

  • 01 December 2007 - 20:44

    Evelien:

    We zijn er klaar voor!!

    Alleen moet ik nog een waarbenjij.nu aanmaken.. Komt goed!!

    Doeii xx van je Suri-maat!!

  • 01 December 2007 - 21:16

    Suzan:

    Wat een leuke vorm heb je gekozen om ons te laten lezen hoeveel zin je erin hebt! Succes met het bijhouden van al je verhalen, ik ga ze zeker allemaal volgen!

    Liefs Suzan

  • 02 December 2007 - 09:13

    Lianne (BSO):

    He Stef,

    Goed zeg dat je gaat!
    Schrijf me eens wat je precies gaat doen daar.
    Wordt zeker een fantastische tijd en een mooie ervaring. Leuk om je belevenissen te lezen.
    (misschien) tot ziens,

    x Lianne

  • 02 December 2007 - 09:22

    Erna:

    Misschien was het berichtje niet meer voor mij bedoeld, maar super om te horen wat je gaat doen. Heel veel succes en uiteraard veel plezier daar. Suriname, een van de 4 landen in Zuid Amerika waar ik nog nooit geweest ben.... Te gek!
    Groetjes, Erna

  • 02 December 2007 - 10:16

    Nuun:

    Op naar de zon!

  • 02 December 2007 - 10:36

    Frank:

    Veel plezier daar !! maar ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat níét zou lukken :)

  • 02 December 2007 - 12:44

    Marcia:

    Hey Steff!!!
    Alles goed? Leuk dat je een site hebt aangemaakt, kan ik alle spannende verhalen volgen die je meemaakt in het verre Suriname... Over spinnen, aapjes, oerwoud, en natuurlijke schattige surinaamse kindjes!
    Tot snel!
    x Mars

  • 02 December 2007 - 13:28

    Maartje:

    He Steff,

    Lang niet gesproken joh? Hoe is het met je? Nog steeds werkzaam op de BSO?
    Leuk al die voorbereidingen; ik weet er ook alles van. Ik zit nu alweer ruim drie maanden op Curacao, en blijf er nog twee. Van te voren is het echt spannend, maar als je er eenmaal bent begint ook daar je leventje weer. Volgende week komt mijn vriendje en daar ben ik super blij mee! Als je zin hebt, kijk een keertje op onze site: marloesenmaartje.waarbenjij.nu
    He Steff; heel veel succes met alles en ik kijk vanaf februari weer een keertje op je site hoe alles gaat!

    Groetjes Maartje

  • 02 December 2007 - 15:04

    Hilde:

    Hey Stef,
    wat leuk dat je gaat en superleuk dat je een site hebt gemaakt,kan ik je ook een beetje volgen hiero!
    Hopelijk hebben jullie snel een appartementje gevonden!
    Enne,voor je het weet is het februari!!
    XXX Hilde

  • 02 December 2007 - 19:03

    Karlijn:

    heel veel plezier!! Mijn buitenlandse ervaring... was echt het beste wat mij ooit is overkomen!! Een super ervaring! komt bij jou ook goed ;) Xkarlijn

  • 03 December 2007 - 12:53

    Bea Jacobs:

    Hai Steff, leuk deze site. Ik ben er nog niet behendig in, hopelijk komt dat snel.
    Ja het aftellen is nu een serieuze zaak. Eerst nog Sint Kerst en oud/nieuw end an is helemaal dichtbij.
    Lieverd veel voorbereidingsplezier.
    Houd me op de hoogte. Liefs mama

  • 03 December 2007 - 17:56

    Maya:

    WIEHOE!!!!

  • 05 December 2007 - 13:11

    Sidney:

    Hey Steff, hope you are well... thank you for the email.. but hey I understood nothing about this.. its all in Dutch..help .. please.. Hope you are doing well.. are you on facebook ?

  • 06 December 2007 - 15:26

    Marielle:

    Wie zegt dat jullie mogen gaan!!! ik kan jullie niet zo lang missen hoor :(

    Haha tot snel! Xxxx

  • 08 December 2007 - 17:44

    Janneke :

    Hey steff,
    dan zal ik nu maar vast beginnen met volgend en reageren. hahaha ook al ben je nog niet weg. maar wel al goed aan het aftellen. je hebt er erg veel zin in hoorde ik vandaag. dat gaat helemaal goed komen. zorg wel dat je er met volle teugen van geniet.
    heel veel plezier.
    xxxx janneke

  • 09 December 2007 - 20:15

    Zus:

    hihi einde;iijk een reactie van mij, weet nu pas hoe het allemaal werkt (a)

    maar ja heel veel plezier alvast ook al zie ik je nog vaak genoeg voordat je ons gaat verlaten kus

  • 09 Januari 2008 - 16:02

    Nuuun:

    Nog 1 maand en 1 dag en dan gaat het feest binnen.. Los in Paramaribos! :)
    Heb er zin in! Joehoe!!

    Kus

  • 10 Januari 2008 - 14:43

    Yvonne:

    heej Steff,

    ik dacht zal 't meteen ff opzoeken..voor jullie is 't ook al bijna! ik zal jullie verhaaltjes volgen als ik lekker op 't strand lig!

    liefs Yvonne

  • 13 Januari 2008 - 13:02

    Evelien:

    Spannend!!! :)

  • 19 Januari 2008 - 17:20

    Sandra:

    Ja Steff, nu gaat het aftellen beginnen! Het gaat erg hard! Leuke site!
    Ik ga jullie vanuit Aruba zeker in de gaten houden ;)
    Geniet ervan!
    liefs Sandra

  • 24 Januari 2008 - 10:50

    Thijs:

    Dag Steff,

    jouw website staat op mijn bureaublad naast de andere 17 websites. Zo kan ik elke week kijken wat julli uitgespookt / beleefd hebben.
    Laat je me nog de site weten voor de kinderen van je stageschool?
    Veel plezier en suces als juf in de klas.

  • 26 Januari 2008 - 04:37

    Kim:

    Steff!!! Marleen Nina en Evelien,
    Wij komen jullie opzoeken daar in paramaribo....
    echt heel erg tof dat we naar Suriname gaan
    Kim en Marijke

  • 05 Februari 2008 - 18:33

    Laura:

    Hey Steff!!

    Via deze weg wens ik je heel veel succes en vooral plezier toe in Suriname!!
    Geniet ervan!!:D

    Liefs Laura (Ariël;))

  • 06 Februari 2008 - 18:07

    Els:

    Hoi Steff,

    Heel vel plezier in Suriname!

    Groetjes,
    Els

  • 06 Februari 2008 - 19:54

    Jolinde:

    OOOH WAT SPANNEND! HET GAAT NU ECHT BIJNA GEBEUREN!! NOG MAAR 4 NACHTJES!! EN WAT GA JE EEN GEWELDIG LAND EN EEN SUPER TIJD TEGEMOET! IK WIL ZOOOOO GRAAG MEE!MEID, GENIET VAN ELK MOMENT! IK GA JE MISSEN!
    BRASA JOTJE

  • 09 Februari 2008 - 12:59

    Simone:

    WHAAA!!!! Morgen is het zover!! SPANNEND!!! Tas al helemaal gepakt? en ticket inmiddels weer terug?:P Was net berichtje aan het typen en toen belde je al! toevallig...:)
    Zet hem op meissie!! En ik kijk uit naar de 1e berichen op je site!!
    goede reis!!
    dikke kus en knuf simone

  • 14 Maart 2008 - 08:46

    ?:

    halo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steff

Op 10 februari vertek ik samen met Maya, Nina en Evelien naar Suriname (Paramaribo) om daar vervolgens 3 maanden te blijven voor stage op een basisschool. Heb er echt super veel zin in.....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 15405

Voorgaande reizen:

10 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: