Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Steff Sutmuller - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Steff Sutmuller - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Steff

Blijf op de hoogte en volg Steff

11 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Gisterochtend was ik al bezig met mijn wekker uit te zetten toen ik mij ervan bewust werd dat het half 5 was en ik op moest staan om me klaar te maken voor de reis naar Suriname. Met z’n 5en in de auto gepropt zijn we naar schiphol gereden. Daar aangekomen zag ik Evelien met haar uitzwaaicomité. Nina en Marleen arriveerde een kwartiertje later. Nu konden we gaan inchecken, mijn koffer was precies 25 kilo en de handbagage had nog net 100 gram bij gemogen. Terwijl Evelien en Maya er toch wat overeen zaten was dat geen probleem, waar had ik me die dag daarvoor dan zo druk overgemaakt???
We hadden nog 3 kwartier voor we door de douane moesten, dus nog eerst even wat drinken. Daar werd mijn uitzwaaicomité verder uitgebreid, door vrienden en familie. Wat lief dat jullie er allemaal waren! Om half 9 was het tijd voor het afscheid, dat ik daar zo rustig onder bleef was voor Jolinde onbegrijpelijk. Ik laat het allemaal maar over me heen komen, op naar het avontuur.
Het vliegtuig was een dubbeldekker, wist niet eens dat dat bestond. Eenmaal opgestegen voelde we pas hoe moe we waren. Veel uurtjes hadden we ons laatste nachtje dan ook niet meer geslapen. Dus dat werd een alle mogelijke houdingen onze ogen dicht houden en hopen dat we in slaap vielen. Met al het eten dat we kregen hebben we de lange vlucht toch overleefd.
Bij de landing zagen we dat het regende: daarvoor zijn we niet zo ver gevlogen! Het was lang wachten op de koffers. Evelien en ik gingen maar alvast opzoek naar onze taxichauffeur. Hele hekken vol met mensen erachter, het leek net een getto. Er werden ons al direct allerlei taksi’s aangeboden. Evelien zag al vrij snel een bordje met ‘Steff’ erop. Marleen en Nina kwamen er ook al vrij snel aan, onze bagagekarretjes werden overgenomen en daarna wilde ze hier natuurlijk geld voor hebben. We zaten in de taxi bij twee gezellige chauffeurs. Ik keek mijn ogen al uit tijdens deze rit. Het leek net of ik bij ‘geef nooit op’ in dat gat was gesprongen, de tv in. Vooral toen Nina riep: ‘Kijk, die kindjes zijn allemaal naakt!’
In Paramaribo zijn we lang de stageschool van mij en Marleen gereden. Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten, ik ben erg benieuwd. Nu reden we naar ons appartementje: spannend! Gelukkig zag het er allemaal erg goed uit. Lekker airco op de slaapkamer, een kluisje en de tuin ziet er ook goed uit. Morgen krijgen we het 2de appartement erbij, nu zitten we nog even met z’n 4en bij elkaar.
We zijn eerst wat boodschappen gaan doen en nog wat gegeten. Het personeel werkte al echt op z’n Surinaams: alles op het gemakje! Weer thuis aangekomen ontdekten we al twee huisdieren te hebben. Twee salamanders die van ons direct de twee namen ‘Henk en Gert” kregen. De douche heb ik al uitgeprobeerd, een lange douchebeurt zat er niet in: koud!
Dat een jetlag niet bestaat is onzin. Want na onze slaap uitgesteld te hebben tot 9 uur ’s avonds werden we ook weer om 5 uur wakker. Verplicht toch maar tot een uur op half 8 in ons bedje blijven liggen. Nu net lekker een ontbijtje gegeten met een eitje en internet aangesloten op onze laptops. Zo meteen gaan we verder Paramaribo ontdekken.

Mijn adres hier is:
Van Roosmalenstraat 1
Rainville, Noord-Paramaribo.

Bedankt nog allemaal voor de lieve telefoontjes, kaartjes en berichtjes!

  • 11 Februari 2008 - 13:37

    Marielle:

    Jaloers...!

  • 11 Februari 2008 - 13:38

    Renske:

    He stef!

    Héél veel plezier in Suriname! Ik hoop dat je het er erg naar je zin hebt.
    Ik zal je verhalen graag lezen.

    Groetjes Renske

  • 11 Februari 2008 - 13:46

    Lin:

    Lieve meid! ben blij te horen dat jullie daar veilig zijn aangekomen. Veel plezier vandaag op jullie ondekkingstocht. dikke kus

  • 11 Februari 2008 - 13:58

    Jos En Jan:

    Hoi Steff,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Het klinkt allemaal erg leuk, we krijgen ook al zin om er naar toe te gaan. Je appartement ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het is als je aan het werk bent. Heeeeel veeeeel plezier daar, ik hoop dat het gauw droog wordt, hier schijnt de zon.
    Veel liefs, Jos en Jan

  • 11 Februari 2008 - 14:05

    Karen:

    Hoi Stef
    Ik heb de site gevonden hahah
    Leuk om te horen dat je goed bent aangekomen! Ben wel mega jaloers want ik zit gewoon weer duf op school en heb drie tussenuur....
    Veel plezier nog!
    xx Karen

  • 11 Februari 2008 - 14:11

    Caroline (lien):

    Heey steff,

    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan! Ik wens je heel veel plezier daar! en ik wacht met smart op al je verhalen :)

    kusss Caroline

  • 11 Februari 2008 - 14:27

    Michelle:

    Hey Stef!
    Ik blijf je achtervolgen via deze site, ben stiekem wel jaloers op je, wil ook wel!! Grappig dat je Marleen nog steeds Maya noemt, viel me meteen op!
    Veel plezier daar!
    xxx Michelle

  • 11 Februari 2008 - 15:01

    Inez:

    Heey Steff,
    Fijn dat je veilig bent aangekomen!!!:)
    Zondag heb ik je wel heel erg gemist:(
    Heel erg veel plezier en als ik mocht en kon was ik met Kim en de rest ook meegekomen!!!!!!!:):):):):)
    Fijn dat alles goed gaat!
    -xxx-
    Heel veel kuzzen
    Inez

  • 11 Februari 2008 - 15:20

    Zusje:

    leuk om je hele verhaal te lezen.. klinkt allemaal leuk.. over zes weekjes ga ik het allemaal zelfeeb beetje ervaren ;)
    kus ook aan de rest

  • 11 Februari 2008 - 18:11

    Obie:

    Steff! :D

    supergaaf joh. Hier in de franse alpen is het ook goed vertoeven :)

    Kantoor hier is erg chaotisch, maar wel gezellig hahaha ;)

    Succes!!

    kusss, obie

  • 11 Februari 2008 - 18:17

    Krista:

    klinkt goed Stef!!

  • 11 Februari 2008 - 18:46

    Janneman:

    Steff, goed dat het goed gaat! Jazeker een jetlag bestaat echt, ik heb er helaas veel ervaring mee, maar ook gelukkig want anders zie je niks van de wereld en dat wil je ook niet missen.
    Je verhaal doet me erg denken aan onze aankomst op Curacao nu bijna 10 jaar geleden.
    Groet en veel plezier daar!
    Jan

  • 11 Februari 2008 - 19:59

    Jackie:

    aaahhhhh kwijl..! Klinkt allemaal exciting.. veel plezier daar Steff!!

    Groetjes Jackie

  • 11 Februari 2008 - 20:36

    Frank:

    Hopelijk is 't bij de taxi chauffeurs nét zo leuk om in de auto te zitten als bij mij :P We gaan nog eens cruisen als je terug bent !! :) Groetjes, Frank

  • 11 Februari 2008 - 21:54

    Jotje:

    OOH WAT GEWELDIG!! Ik heb echt de hele dag aan je moeten denken hoe je daar nu bent! En zo fijn dat bij alles wat je vertelt ik er precies een goed beeld bij kan bedenken! Ik mis het nu zo erg he!! Geniet van alles om je heen!!! Veel succes met je ritme vinden en het wennen aan de hitte. En alvast heel veel succes met het beginnen op school! Hoop dat je lieve kinders en collega's krijgt!!
    Geef Gio een hele dikke kus van me!!En genieten van alles he!!!! Heb je salsa al geregeld!!Donderdag meteen naar Up-town!! En zaterdag naar Szaszaszo!
    Mi lobi ju! Brasa

  • 11 Februari 2008 - 22:14

    Mariekje:

    Lieverd!
    Heel erg fijn om wat van je te horen!!Heb veel aan je gedacht!Het klinkt super allemaal op de regen na natuurlijk;)
    Heel veel plezier daar en we houden contact!
    volop genieten zou ik zeggen maar dat komt helemaal goed!gr aan de andere meiden!
    pas goed op jezelf!!
    Dikke kus!!!!!!!!!!!

  • 12 Februari 2008 - 11:22

    Ans Lahaije:

    Heey Steffffffffffff
    Ziet er goed uit daar zo. Maak er iets leuks van, en houd ons op de hoogte.
    Doeiiiiiii.

  • 12 Februari 2008 - 13:29

    Danielle:

    Hej Steff
    Sorry sorry sorry
    ben helemaal vergeten je telefoonkaart op te sturen. moet ik dat alsnog doen of denk je dat je er daar zelf een gaat vinden. Wij hebben die van ons voor 15 dollar ofzo gekocht in de Hermitagemall. Omdat de post er vaak een maand over doet voordat het daar aankomt lijkt het me beter dat je er zelf eentje koopt.
    Het klinkt allemaal zo herkenbaar echt te gek man dat jij nu daar zit!
    Ben echt echt te jaloers.
    Meissie maak er wat van en als je nog vragen hebt voor alles wat je maar wilt weten kun je met mailen!
    weet nog wel wat leuke tripjes die je zowiezo moet maken!!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal..
    Als je op jou stage de groeten doet van Dick zijn ze meteen helemaal blij met je!
    hahaha

    Pas je aan, maar blijf jezelf!

    groetjes Danielle

  • 12 Februari 2008 - 15:11

    Mama:

    wat leuk je berichtgeving te lezen, je bent ook al een echte verslaggever!!!
    Fijn te weten dat de vlucht en je eerste ervaringen in Suriname O.K. zijn: op de jetlag en de regen na. Lieverd ik lees op deze pagina graag je verdere ervaringen daar.

    Heel veel liefs en dikke kus XXX van mama

  • 12 Februari 2008 - 15:11

    Mama:

    wat leuk je berichtgeving te lezen, je bent ook al een echte verslaggever!!!
    Fijn te weten dat de vlucht en je eerste ervaringen in Suriname O.K. zijn: op de jetlag en de regen na. Lieverd ik lees op deze pagina graag je verdere ervaringen daar.

    Heel veel liefs en dikke kus XXX van mama

  • 12 Februari 2008 - 15:11

    Mama:

    wat leuk je berichtgeving te lezen, je bent ook al een echte verslaggever!!!
    Fijn te weten dat de vlucht en je eerste ervaringen in Suriname O.K. zijn: op de jetlag en de regen na. Lieverd ik lees op deze pagina graag je verdere ervaringen daar.

    Heel veel liefs en dikke kus XXX van mama

  • 12 Februari 2008 - 17:56

    Marcia En Merel:

    Hai Steff! Is dat jullie huis? Kei hunkie!! Hangt er ook al een mooie kalender aan de muur? Veel plezier met jullie verdere avonturen! En ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!! Have fun! x Mars en Merel

  • 12 Februari 2008 - 18:59

    Marloes:

    Ha,
    Ik had je vrijdag voor de vakantie wel gemist op stage! In m'n uppie de polonaise lopen...

    Het klinkt allemaal echt super gaaf! Ben wel een beetje jaloers(A).

    Al wat gehoord van Willeke en de kids?

    Geniet ervan!

    Liefs,
    Marloes

  • 13 Februari 2008 - 09:24

    Marielle Van Bommel:

    Heej Steff,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Geniet nog van je weekje vakantie voordat je hard aan het werk moet (!!) Geniet ervan!
    Liefs Marielle

  • 13 Februari 2008 - 09:24

    Marielle Van Bommel:

    Heej Steff,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Geniet nog van je weekje vakantie voordat je hard aan het werk moet (!!) Geniet ervan!
    Liefs Marielle

  • 13 Februari 2008 - 09:24

    Marielle Van Bommel:

    Heej Steff,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Geniet nog van je weekje vakantie voordat je hard aan het werk moet (!!) Geniet ervan!
    Liefs Marielle

  • 13 Februari 2008 - 09:24

    Nog 'ns Marielle:

    Heb echt maar 1 keer op de verzend knop geklikt!!!!!

  • 13 Februari 2008 - 09:24

    Nog 'ns Marielle:

    Heb echt maar 1 keer op de verzend knop geklikt!!!!!

  • 13 Februari 2008 - 09:24

    Nog 'ns Marielle:

    Heb echt maar 1 keer op de verzend knop geklikt!!!!!

  • 13 Februari 2008 - 15:33

    Thijs:

    Hoi Steff, fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.
    De groeten aan Henk en Gert!

  • 13 Februari 2008 - 21:59

    Francie:

    Hoi Stef,

    Harstikke tof om daar nu voor een paar maanden te zijn! Ik hoop dat je geweldig gaat genieten van de cultuur, de natuur en je gezelschap daar.

    Ik zal je site in de gaten houden en meegenieten.

    Heel veel plezier bij de avontuur in Suriname.
    Lieve groetjes uit Warffum. Francie.

  • 14 Februari 2008 - 09:58

    Kimmes:

    Haj lieve mofje...

    Al een paar daagjes ben je weg en nu
    al mis is je ;)
    Ben blij dat ik jullie al heb gesproken
    en dat alles goed gaat.
    Ik wilde jullie gisterochtend smsen hoelaat
    jullie op school zouden zijn, maarjah
    dat had dus weinig zin... En op school
    dacht ik ook al steeds dat ik jullie zag
    lopen... Tis wel raar allemaal...
    Have fun!

    Hele dikke knuffel!

    X

  • 14 Februari 2008 - 18:35

    Paul:

    Ha Steff,

    Je begin is al goed, dus kan het alleen nog maar beter worden. Leuk appartement ook trouwens. Heel veel plezier en vooral een interessante, leerzame en fijne periode toegewenst. Heb je in ieder geval genoeg interessante verhalen voor je eerste meidenavond in Nederland:)

    Groetjes,
    Paul

  • 15 Februari 2008 - 18:02

    Linda Van Puyenbroek:

    Hey Meiden!

    Kennen jullie me nog?? Ik zat bij jullie in de klas (1 OA??)
    Ik kreeg een paar dagen terug een mail met het nieuws dat jullie erop uit trokken.
    Dus ik dacht.. ik ga eens even kijken waar ze uit hangen.

    Ik wens jullie een supergave en leerzame tijd toe! Maar dit zal jullie ongetwijfeld wel lukken!

    Groetjes,

    Linda van Puyenbroek
    Hooge Mierde

  • 16 Februari 2008 - 09:31

    Elske:

    Hey Steff en co!

    Hoe gaat ie daar? Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen! Heel veel plezier daar!

    Groetjes Elske

  • 17 Februari 2008 - 14:56

    Peter Quekel:

    Je vader en moeder aten hier samen met andere ouwe vrienden en dan gaat het natuurlijk ook over de kinderen. Stef ((-f), is er een f bijgekomen?)dus in Suriname...apetrots dus...en wij vonden het allemaal geweldig. Die van mij vliegen ook al uit, nog even en wij zien het aan vanaf een bankje hoe jullie generatie het stokje overneemt...heeeeeerlijk...en nu nog maar even genieten van de aanloop...
    Oh ja...de map met kranten van (de dag na)jouw geboortedatum wacht ook op jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steff

Op 10 februari vertek ik samen met Maya, Nina en Evelien naar Suriname (Paramaribo) om daar vervolgens 3 maanden te blijven voor stage op een basisschool. Heb er echt super veel zin in.....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 15404

Voorgaande reizen:

10 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: